Σελίδες

Ξυπνάτε Έλληνες και δείτε...

Η φωτογραφία μου
1/1/2011 ----- Φίλες και φίλοι γειά σας. Ξεκινάμε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε και εμείς όλους τους Έλληνες πολίτες να δουν μέσα και από το δικό μας Blog με άλλο μάτι (και όχι με τα μάτια των υποτακτικών Μ.Μ.Ε.) όλα αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα μας και τα σχέδια που έχουν οι εντός και εκτός χώρας εχθροί μας… Αυτό το Blog δεν είναι Εθνικιστικό. Είναι απλά Ελληνικό και θέλει να δείξει τα κακώς κείμενα και την προσπάθεια που γίνετε για την εξόντωση της πατρίδας μας… Δεν έχουμε καμιά σχέση με Εθνικιστικές οργανώσεις, Μ.Κ.Ο. και λοιπά συναφή στοιχεία. Εμείς εδώ είμαστε μιά ομάδα οι οποίοι είναι ΑΠΛΑ Έλληνες και Χριστιανοί Ορθόδοξοι και θέλουμε το καλύτερο για τη χώρα μας και τους πολίτες της. Από αυτά που θα δείτε στην πορεία θα καταλάβετε πολλά και ελπίζω να σκεφτείτε λίγο τι και ποιοι είναι αυτοί που μας κυβερνούσαν και μας κυβερνούν εδώ και χρόνια, ποιος ο ρόλος τους και τι πρέπει να κάνουμε εμείς… Ελπίζουμε να μας τιμήσουν ΟΛΟΙ οι Έλληνες με τις αναγνώσεις τους και τα σχόλιά τους. Θα σας παρακαλέσουμε τέλος να διαδώσετε αυτό το χώρο σε όσους περισσότερους Έλληνες μπορείτε για να ενωθούμε ΟΛΟΙ μαζί και να αντιμετωπίσουμε τους Εχθρούς μας…

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Πράσινο πάρτι εκατομμυρίων με τα αντισταθμιστικά


Πάρτι εκατομμυρίων ευρώ είχε στηθεί στο Υπουργείο Άμυνας με τα αντισταθμιστικά οφέλη πριν από το 2004. Ο Δημοσιογράφος Κώστας Αλατζάς που κλήθηκε να ενημερώσει την προανακριτιτκή επιτροπή, είπε σήμερα (χθες 19/5/11) ότι είναι τα ίδια πολιτικά πρόσωπα και με πολλά κοινά σημεία ως προς την υλοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων που εντοπίζονται τόσο στα γερμανικά υποβρύχια, όσο και στην προμήθεια των ρωσικών αντιαεροπορικών πυραύλων.

Όπως δηλαδή στην υπόθεση των Tor Μ1, έτσι και στα υποβρύχια διαπιστώνεται ότι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχώρησε στην πίστωση σειράς αντισταθμιστικών Ωφελημάτων τα οποία δεν εκτελέστηκαν. Μάλιστα, όπως κατέθεσε, η υπογραφή της σύμβασης για τα αντισταθμιστικά προηγήθηκε κατά μία ημέρα εκείνης για την κύρια σύμβαση (14 Φεβρουαρίου 2000 αντί 15 Φεβρουαρίου) ανάμεσα στο υπουργείο Άμυνας και τα Ελληνικά Ναυπηγεία (ΕΝΑΕ) με υποκατασκευαστές τις γερμανικές εταιρείες Ferrostaal AG και HDW.

Η σύμβαση υπ’ αριθμόν 08/2000 αφορά προγράμματα πιστωτικής αξίας 1,376 δισ. ευρώ και ονομαστικής αξίας 255 εκατ. Στη συνέχεια, με την άσκηση της προαίρεσης για το τέταρτο υποβρύχιο διαμορφώθηκε στο 1,540 δισ. πιστωτική και με ονομαστική 282,3 εκατ. ευρώ.

Περιελάμβανε συνολικά 10 βασικά προγράμματα. Από αυτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το «Νο 2» με τίτλο «υποδομή στα ΕΝΑΕ», ονομαστικής αξίας 73 εκατ., που αφορούσε «προμήθειες, υπηρεσίες μηχανολογικού εξοπλισμού, παροχές, ανέγερση, εγκατάσταση και παράδοση του έργου των υπηρεσιών» και το ανέλαβαν οι εταιρείες ΕΜΕΚ ΑΤΕ και ΕΜΕΚ Α.Ε. Σύμφωνα με την πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ τον περασμένο Μάρτιο, από τον έλεγχο που έγινε στα ναυπηγεία προέκυψε ότι τα έργα του προγράμματος που εκτελέστηκαν και τιμολογήθηκαν ανέρχονται μόλις σε 50 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το υπουργείο Άμυνας έως τις 31 Μαρτίου 2004 πίστωσε το σύνολο της ονομαστικής αξίας. Προκύπτει λοιπόν μια αδικαιολόγητη διαφορά ύψους 23 εκατ. ευρώ.

Κατά σύμπτωση, το ποσό αυτό προσεγγίζει τα 25,3 εκατ. ευρώ, που σύμφωνα με την εισαγγελία του Μονάχου έλαβαν τα μέλη της περίφημης «ομάδας Α» κατά την περίοδο 2000-2003, όταν και εμφανίζεται να υλοποιείται το παραπάνω έργο. Την ομάδα αυτή είχε συστήσει η Ferrostaal και φέρεται να ήταν επιφορτισμένη με τις «χρήσιμες πληρωμές» στην Ελλάδα προκειμένου οι Γερμανοί να εξασφαλίσουν το συμβόλαιο της αγοράς των υποβρυχίων. Το ερώτημα είναι γιατί το υπουργείο Αμυνας, εκείνη την περίοδο, πίστωσε ολόκληρη την αξία του προγράμματος, ενώ σήμερα το ΣΔΟΕ διαπιστώνει ότι τα τιμολόγια αντιστοιχούν περίπου στα 2/3 του ποσού: Το θέμα θεωρείται κρίσιμο, καθώς μόνο μετά την πίστωση του υπουργείου -όπως συμβαίνει στα Α. Ω. – η γερμανική προμηθεύτρια εταιρεία Ferrostaal/HDW θα μπορούσε να εκταμιεύσει χρήματα για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα. Ως εκ τούτου, ζητούνται απαντήσεις για την κατάληξη των 23 εκατομμυρίων ευρώ της διαφοράς.

Επιπλέον το πρόγραμμα «Νο 1», αν και αρχικώς είχε ονομαστική αξία 38 εκατ. ευρώ, αργότερα εκτοξεύθηκε στα 57 εκατ. «χωρίς επαρκή αιτιολογία», όπως σημειώνουν οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ. Απορίες προκαλούν και όσα συνέβησαν στο πρόγραμμα «Νο 4» για τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στα ΕΝΑΕ, ονομαστικής αξίας 25,5 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα, μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2001, ολοκληρώθηκε και πιστώθηκε από το υπουργείο Αμυνας. Εντούτοις, κατά την ένορκη κατάθεσή του στο ΣΔΟΕ ο σημερινός λογιστής των ναυπηγείων δήλωσε άγνοια, ενώ κατέθεσε ότι τα ναυπηγεία πλήρωσαν 3,5 εκατ. ευρώ για τα έξοδα της εκπαίδευσης και της διαμονής του προσωπικού στο Κίελο.

Ρόλο «συντονιστή» στα Α. Ω., σύμφωνα με την πορισματική αναφορά του ΣΔΟΕ, είχε αναλάβει η εταιρεία ΜΙΕ με έδρα τον Πειραιά. Την επίμαχη περίοδο, όταν συνάπτονταν οι συμβάσεις το 2000, εμφανίζονταν ως μέτοχοι της ΜΙΕ άλλες εταιρείες με έδρα την Κύπρο, κατά το πρότυπο της Drumila στην περίπτωση των Tor Μ1. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται από το ΣΔΟΕ «προκύπτει άμεση εμπλοκή των εταιρειών ΜΙΕ με τα Ελληνικά Ναυπηγεία, την HDW/ Ferrostaal και εκπροσώπων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας».

Το βέβαιο είναι ότι ο τρόπος υλοποίησης των συμβάσεων για τα Α. Ω. εγείρει σωρεία ερωτημάτων. Ποσά, που παραπέμπουν σε υπερτιμολογήσεις, ανεκτέλεστα πλην όμως πιστωμένα προγράμματα με τη σφραγίδα του υπουργείου Εθν. Άμυνας και αναντιστοιχία εγγράφων από τους κατά περίπτωση εμπλεκομένους: Άλλα στοιχεία αναφέρει το υπουργείο Εθν. Άμυνας και άλλα δίνουν στο ΣΔΟΕ οι εταιρείες, που εμφανίζονται να εκτελούν τα Α. Ω. Βεβαίως, όλες αυτές οι «ανεξήγητες» καταστάσεις ενδεχομένως να μην υπήρχαν εάν ετησίως συντάσσονταν πλήρεις αναφορές για την πρόοδο κάθε έργου, κάτι που προβλέπεται ωστόσο ρητά στο άρθρο 15 των κατευθυντηρίων οδηγιών για τα Α. Ω.
Αντικοινοβουλευτικός

Related Posts :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου