Αλλεπάλληλα είναι τα κτυπήματα που δέχεται η Πατρίδα μας
από τις ορδές της γερμανικής βαρβαρότητας. Από την έναρξη της κρίσης χρέους,
πριν από 6½ και πλέον χρόνια, ο
Ελληνικός Λαός ανέχεται αδιαμαρτύρητα τα ταπει-νωτικά μνημόνια και τους
εκβιασμούς του Βερολίνου που προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όμως η
συμπεριφορά των εκφραστών μίας άθλιας πολιτικής απέναντι ενός Λαού με μεγάλο
ιστορικό παρελθόν και τεράστια συνεισφορά εις τον παγκόσμιο πολιτισμό, αναγνωρισμένη
διαχρονικά και διεθνώς, δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες. Ότι εις το παρασκήνιο της
κρίσης χρέους, η οποία θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί άμεσα, λόγω του ασήμαντου
μεγέθους και της ουραγού θέσεως της Ελλάδος εις την Ευρωπαϊκή Ένωση, κρύβεται ο
ρεβανσισμός της Γερμανίας.
Όσο περισσότερο βαθαίνει η κρίση εις την Ευρώπη, λόγω του
αρνητισμού, της σκληρής και ανυποχώρητης πολιτικής λιτότητας του Βερολίνου,
τόσο περισσότερο ανατρέχει κανείς εις την Ιστορία της Ευρώπης, για να αντλήσει
συμπεράσματα και να εξηγήσει την συμπεριφορά της Γερμανίας απέναντι των
Ευρωπαϊκών Λαών.
Ο Γερμανικός Λαός, εργατικός, δραστήριος, δυναμικός και
πολύ πειθαρχη-μένος, σε πολλούς τομείς της τέχνης και της επιστήμης, μετά από προσπάθει-ες
δύο εκατονταετηρίδων, πέτυχε να καλύψει τις αποστάσεις με την Μεγάλη Βρετανία,
Ισπανία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Γαλλία και Ιταλία. Χώρες οι ο-ποίες δια των
εξερευνήσεων των διεύρυναν τον
γεωγραφικό χάρτη του πλα-νήτη και ενσωμάτωσαν εις το παγκόσμιο γίγνεσθαι και
άλλους πολιτισμούς. Αυτή η επαφή με άλλους λαούς και πολιτισμούς και η
ανταλλαγή ιδεών και αρχών, εμπλούτισε τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων, αλλά
ταυτόχρονα μετέ-φερε σε όλο τον πλανήτη τις δημοκρατικές αξίες, την αξιοπρέπεια
και σεβασ-μό προς την διαφορετικότητα και πολυπολιτισμικότητα των άλλων εθνών. Αρχές και αξίες που έχουν όμως τις ρίζες τους
εις τον Ελληνικό Πολιτισμό και μεταλαμπαδεύθηκαν με επιτυχία και σεβασμό από
τους Ρωμαίους και εις το υπόλοιπο τμήμα της Ευρώπης.
Αργότερα ο Μέγας Αλέξανδρος καθιέρωσε θεμελιώδεις έννοιες
επάνω στις οποίες αναπτύχθηκε ένα σύστημα
αξιών του πολυσύνθετου κόσμου της Ανα-τολής. Οι άγραφοι και οι
θεσμοθετημένοι κώδικες του Οικουμενισμού, της ανεκτικότητας και του
αλληλοσεβασμού, που διασφαλίζουν την συνέχιση του ειρηνικού βίου, αλλά και την
διατήρηση των πολιτισμικών χαρακτηριστικών των αλλογενών και αλλόδοξων
στοιχείων που συνομολογούν την γεωπολιτι-κή τους συνάφεια και την πνευματική
τους συγγένεια. Αυτή η Ελληνιστική πε-ρίοδος κληρονομήθηκε εις τους Ρωμαίους και
επεκτάθηκε εις το υπόλοιπο τμήμα της
Ευρώπης, και ο Ελληνικός Πολιτισμός μεταλαμπαδεύθηκε εις την Οικουμένη.
Δυστυχώς όμως το γερμανικό έθνος, δεν κατόρθωσε να
αξιοποιήσει τις δικές του ικανότητες, και την δύναμη που αντλείται από την
εργατικότητα, την εφευρετικότητα και την πειθαρχία του, να συμβάλλει και αυτό
θετικά και εποι-κοδομητικά προς όφελος της συνέχισης της οικουμενικής
κοσμολογίας.
Μετά τους ναπολεόντειους πολέμους, με την δυναμική της
εμφάνιση η Γερ-μανία έγινε αντίπαλος των γειτόνων της. Το 1870/71 νίκησε και
ταπείνωσε την Γαλλία, ανακηρύσσοντας πανηγυρικά από τον Καγκελάριο Bismarck την Γερμανική Αυτοκρατορία,
μάλιστα εις τα ανάκτορα των Βερσαλλιών, χαράσ-σοντας αυτόνομα μια ιμπεριαλιστική
και επιθετική πολιτική, η οποία τηρείται με αποφασιστικότητα και βαρβαρότητα.
Με την ακραία λογική των διαχωρισ-τικών γραμμών και της εθνικής περιχαράκωσης
εναντιώθηκε κατά του φορέα των οικουμενικών αντιλήψεων της μακραίωνης
κληρονομιάς της σοφίας του Ελληνισμού. Και με τα οξύμωρα ιδεολογήματα και
επικίνδυνες ιδεοληψίες μίας ιμπεριαλιστικής δύναμης και ενός γερμανικού
εθνικισμού έσυρε την Ευ-ρώπη και την Ανθρωπότητα σε δύο παγκόσμιους πολέμους, με
ανυπολόγισ-τες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, ηθικές και υλικές αξίες.
Η έναρξη του Ψυχρού Πολέμου όχι μόνον ευνόησε αναπάντεχα
και ταυτόχ-ρονα απήλλαξε την Γερμανία από κάθε ευθύνη, αλλά παράλληλα την βοήθησε
σε τάχιστη ανόρθωση της και την ένταξή της εις τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, το
ΝΑΤΟ και την Ε.Ο.Κ. Από την οποία μέσω μίας αυστηρής δημοσιονομι-κής πολιτικής,
απεκόμισε μία τεράστια οικονομική δύναμη, την οποία χρησι-μοποιεί εις την
υλοποίηση των σχεδίων της για την υποταγή της Ευρώπης.
Ως γνωστόν, η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και ο 89ημερος
σφοδρότατος βομβαρδισμός της Σερβίας έγινε κατά προτροπή της Γερμανίας και της
Αυσ-τρίας, που έπρεπε να τιμωρήσουν τους Σέρβους για την σθεναρά αντίσταση τους
και τις μεγάλες απώλειες των γερμανικών στρατευμάτων κατά την εκστ-ρατεία των
προς την Ελλάδα. Η δε πολιτική των επαχθών μνημονίων και της σκληρής λιτότητας
με την εξάντληση του Ελληνικού Λαού, είναι η συνέχιση της ρεβανσιστικής
πολιτικής του Βερολίνου, να τιμωρήσει τώρα και την Ελ-λάδα για την σθεναρή
αντίσταση της κατά της Γερμανίας, που οδήγησε εις την κατάρρευση των γερμανικών
στρατευμάτων κατά της Σοβιετικής Ένωσης και εις την ήττα της Γερμανίας.
Με την ρεβανσιστική του πολιτική, αλλά παράλληλα και με
τον αρνητισμό του για την επίλυση των ευρωπαϊκών κρίσεων η ηγεσία του Βερολίνου
στέλνει επιδεικτικά τα μηνύματά του και προς τους άλλους λαούς της Ευρώπης. Ότι
όποιος αντιστέκεται κατά της εθνικής βούλησης της Γερμανίας, θα υποστεί τις
οδυνηρές συνέπειες μίας ταπείνωσης και εθνικής υποταγής. Όμως αυτό το
επαναλαμβανόμενο σύνδρομο της επιθετικότητας κατά της αξιοπρέπειας άλ-λων λαών,
καθιστά την Γερμανία αέναο εχθρό του ίδιου του εαυτού της.
Γεώργιος Εμ. Δημητράκης
Υποσημείωση : Ο αρθρογράφος σπούδασε Πολιτικές-Οικονομικές
Επιστή-μες και Κοινωνιολογία στη Βόννη και Ιστορία και Πολιτιστική κληρονομιά
στην Αθήνα. Διετέλεσε επί 5 χρόνια υπάλληλος της Ομοσπονδιακής Βουλής της
Γερμανίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου