Κατά αποκλειστικότητα η «Π+13» δημοσιεύει σήμερα το πόρισμα της κυρίας Ησαΐας Κ. Θεοδωρίδου (Ορκωτής Λογίστριας Α.Μ. ΣΟΕΛ 13211) μετά το διαχειριστικό έλεγχο που διενεργήθηκε από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών για το 2010 στον ΕΔΟΕΑΠ. Τα ευρήματα του διαχειριστικού ελέγχου μιλούν μεταξύ άλλων για λάθη στην καταγραφή των εσόδων του ΕΔΟΕΑΠ, για οικονομική ζημία του Οργανισμού από τα ομόλογα, αλλά και για αδικαιολόγητη οικονομική ενίσχυση ασφαλισμένης του ΕΔΟΕΑΠ και μέλους του Δ.Σ. για την οποία έχει οριστεί δικάσιμος. Στη συνέχεια το πόρισμα του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών επισημαίνει τις βελτιώσεις που έγιναν στον οργανισμό. Αναλυτικά το πόρισμα έχει ως εξής:
ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ
Τα σημαντικότερα θέματα που έχουν επίπτωση την καθαρή θέση του ΕΔΟΕΑΠ.
• Κατά παρέκκλιση των βασικών λογιστικών αρχών και του λογιστικού σχεδίου (ΠΔ 80/97), τα έσοδα λογιστικοποιούνται κατά το χρόνο είσπραξής τους και τα απαιτητά έσοδα, κατά ένα μέρος, γνωστοποιούνται σε λογαριασμούς τάξεως, χωρίς έλεγχο της ορθότητας του ποσού. Η τήρηση των λογαριασμών θα πρέπει ν’ αναθεωρηθεί με την υιοθέτηση κατάλληλου μηχανογραφικού προγράμματος και να καταγράφονται ορθά οι απαιτήσεις στις οικονομικές καταστάσεις, ώστε να διεκδικούνται και να εισπράττονται κατά το δυνατόν οι απαιτήσεις αυτές. Αποτέλεσμα αυτού είναι να μην απεικονίζεται στις οικονομικές καταστάσεις σημαντικό ποσό απαιτήσεων και αντίστοιχα να προκύπτει μειωμένη η καθαρή θέση του ΕΔΟΕΑΠ.
• Δεν έχει προσδιοριστεί η δεδουλευμένη μελλοντική υποχρέωση εφάπαξ και μηνιαίας επικούρησης των ασφαλισμένων μελών του ΕΔΟΕΑΠ. Για τον υπολογισμό της υποχρέωσης αυτής, βρίσκεται σ’ ενέργεια η διενέργεια αναλογιστικής μελέτης. Η υποχρέωση αυτή θα πρέπει να γνωστοποιείται για τον ορθό προσδιορισμό της καθαρής θέσης του ΕΔΟΕΑΠ.
• Τη χρήση 2010 τα ομόλογα αποτιμήθηκαν (απόφαση Δ.Σ. 11/28.3.2011) στην ονομαστική τους αξία και όχι σύμφωνα με τον Ν.3460/2006 (με βάση τη μέση τιμή Δεκεμβρίου 2010 των ομολόγων της Τράπεζας Ελλάδος). Στα αποτελέσματα χρήσεως καταχωρήθηκε ζημιά 1,4 εκατ. ευρώ, ενώ αν είχαν αποτιμηθεί σύμφωνα με τον Ν.3460/2006, θα είχε καταχωρηθεί επιπλέον ζημιά 6,2 εκατ. ευρώ και αντίστοιχα θα είχαν μειωθεί τα αποτελέσματα χρήσης του ΕΔΟΕΑΠ.
• Σύμφωνα με την απαντητική επιστολή που λάβαμε από τη νομική υπηρεσία με ημερομηνία 4/3/2011, υπάρχουν απαιτήσεις του ΕΔΟΕΑΠ από τρίτους σε δικαστική διεκδίκηση: α) από οφειλές αγγελιόσημου ποσό 6 εκατ. και β) από οφειλές εισφορών 3% ποσό 1,4 χιλ. ευρώ. Οι απαιτήσεις αυτές, λόγω του τρόπου καταχώρισης των εσόδων (λογιστικοποίηση με την είσπραξη), απεικονίζονται σε λογαριασμούς τάξεως και θα επηρεάσουν τα μελλοντικά έσοδα που είναι διεκδικήσιμα και ανείσπρακτα.
Σημειώνουμε ότι σε πολλές από τις καταγεγραμμένες από τον έλεγχό μας ακίνητες απαιτήσεις δεν υπάρχουν στοιχεία στις νομικές υπηρεσίες. Επιπλέον έχουν κινηθεί προσφυγές κατά του ΕΔΟΕΑΠ για διεκδικήσεις ποσού 362.000 ευρώ. Σημειώνουμε ότι δεν έχει διενεργηθεί πρόβλεψη στις οικονομικές καταστάσεις για την πιθανή υποχρέωση καταβολής του ποσού των 362.000 ευρώ. Αποτέλεσμα της μη διενέργειας πρόβλεψης είναι τα αποτελέσματα χρήσης και τα ίδια κεφάλαια του ΕΔΟΕΑΠ δεν έχουν επιβαρυνθεί με το πιθανολογούμενο ποσό της ζημιάς. Επίσης, υπάρχει η εξίσωση κατά ασφαλισμένης του ΕΔΟΕΑΠ και μέλους του Δ.Σ. 15.000 ευρώ ως διαφορά αδικαιολογήτως καταβληθείσας οικονομικής ενίσχυσης, για την οποία έχει οριστεί δικάσιμος.
• Δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία των λογαριασμών των κλινικών – νοσοκομείων που αφορούν κλινικές – νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα. Σύμφωνα με τους αρμόδιους, λόγω τρόπου καταχώρισης των λογαριασμών κατά τις προγενέστερες χρήσεις, δηλαδή η καταχώριση γινόταν συνολικά και όχι ανά τιμολόγιο, καθώς και της ελλιπούς οργάνωσης των λογιστηρίων των νοσοκομείων αλλά και των υπηρεσιών του ΕΔΟΕΑΠ, δεν είναι δυνατή η συμφωνία των παλαιών υπολοίπων. Το λογιστήριο μετά το 2007 παρακολουθεί τα τρέχοντα υπόλοιπα και προσπαθεί να συμφωνήσει τα παλαιά υπόλοιπα, όμως λόγω δυσκολίας στην πληροφόρηση από τα νοσοκομεία δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία. Θα πρέπει να τεθεί ως άμεση προτεραιότητα η τακτοποίηση των παλαιών υπολοίπων, διότι υπάρχει το ενδεχόμενο να προκύψουν διεκδικήσεις και επιπλέον υποχρεώσεις για τον ΕΔΟΕΑΠ.
• Δεν έχει λογιστικοποιηθεί η δεδουλευμένη μελλοντική υποχρέωση αποζημίωσης προσωπικού, λόγω συνταξιοδότησης. Σύμφωνα με την αναλογιστική μελέτη που διενεργήθηκε από την εταιρεία PRUNDENTIAL LTD το σωρευμένο ύψος της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης του προσωπικού την 31.12.2010 είναι 2.238 χιλ. ευρώ.
Βελτιώσεις που έγιναν μετά την παραλαβή, με ημερομηνία 26.2.2010 της έκθεσής μας για τη χρήση 2008 μέχρι και την κατάρτιση των οικονομικών καταστάσεων της χρήσης 2010.
• Τη χρήση 2010 διενεργήθηκε για πρώτη φορά από το 1998 φυσική απογραφή των παγίων περιουσιακών στοιχείων και μετά τα αποτελέσματα της απογραφής τακτοποιήθηκαν οι λογαριασμοί των παγίων. Από τη φυσική απογραφή προέκυψε ότι δεν περιλαμβάνονται στα πάγια περιουσιακά στοιχεία εικαστικοί πίνακες, προερχόμενοι από δωρεά. Έχει αποφασισθεί από το Δ.Σ. του Οργανισμού (ΣΔΣ 8/28.2.2011) η αποτίμηση εντός του 2011 από ειδικούς ώστε να καταχωρηθούν ως περιουσιακά στοιχεία.
• Οργάνωση για πρώτη φορά του συστήματος προμηθειών κι ελέγχουν των τιμών των υλικών. Το τμήμα προμηθειών του Οργανισμού αναδιαρθρώθηκε με την πλήρωση της θέσης του αρμοδίου προϊσταμένου μετά από προκήρυξη. Το τμήμα αυτό λειτουργούσε με αρμόδια επιτροπή, η οποία στις αρχές του 2010 έκανε αναθεώρηση των προμηθευτών, βάσει νέων προσφορών για όλες τις προμήθειες που δεν αφορούσαν εξειδικευμένα υλικά. Με την πρόσληψη του προϊσταμένου του τμήματος, αναθεωρήθηκαν οι προμηθευτές και αυτών των υλικών, τουλάχιστον όσοι δεν αφορούσαν τα μονοπωλιακά είδη. Η παρακολούθηση όλων των αναλώσεων και των συμβάσεων συντήρησης που καλύπτουν τον Οργανισμό πραγματοποιείται ανελλιπώς από το τμήμα προμηθειών, σε συνεργασία με το τμήμα συντήρησης.
• Δημιουργήθηκε σύμβαση-πιλότος και υπογράφηκαν νέες συμβάσεις με τα νοσοκομεία Όμιλος Ιατρικού, Υγεία, Ερρίκος Ντυνάν, Όμιλος Ευρωκλινικής. Ξεκίνησαν οι προσπάθειες υπογραφής συμβάσεων με το σύνολο των μικρών κλινικών και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2011.
• Συνεργασία με ελεγκτική εταιρεία που πραγματοποιεί έλεγχο επί κλίνης στα συμβεβλημένα θεραπευτήρια – καθημερινό follow up νοσηλείας, καθώς και συνεργασία με δύο γιατρούς ελεγκτές για ιατρικό έλεγχο όλων των τιμολογίων των ασφαλισμένων που κατατίθενται στον Οργανισμό. Επίσης, καθιερώθηκε διαιτησία με θεραπευτήρια για περικοπές που προκύπτουν από τον ιατρικό και διοικητικό έλεγχο.
• Δημιουργία τομέα εσόδων και πρόσληψη τομεάρχη, με σκοπό την ορθότερη παρακολούθηση των εσόδων και με στόχο τη λογιστικοποίηση των απαιτήσεων, σύμφωνα με το λογιστικό σχέδιο (Π.Δ. 80/97). Ο τομέας των εσόδων θα έχει υπό την επίβλεψή του όλα τα έσοδα του Οργανισμού, δηλαδή τις εισφορές 3%, το αγγελιόσημο δημοσιεύσεων και το αγγελιόσημο διαφημίσεων. Σημειώνουμε ότι μέχρι τις 31.12.2010, καταχωρούνται στα έσοδα μόνον οι απαιτήσεις που έχουν εισπραχθεί την 31/12 κάθε έτους. Επίσης, σημαντική θα είναι η συμβολή του τομέα εσόδων στη θέσπιση διαδικασίας παρακολούθησης του αγγελιόσημου διαφημίσεων. Ο πόρος αυτός του ταμείου, όπως αναφέρουμε στην έκθεσή μας, παρουσιάζει διαχειριστικά προβλήματα στην παρακολούθησή του.
• Διενεργήθηκε καταγραφή των διαδικασιών για την παρακολούθηση των ασφαλιστικών εισφορών. Η καταγραφή αυτή περιλαμβάνει αφενός όλες τις διαδικασίες που αφορούν την καταχώριση της απαίτησης ανά κατηγορία (εργοδότες – ασφαλισμένοι – αγγελιόσημο) και την είσπραξή της, αφετέρου την πληροφόρηση και απεικόνιση των διεκδικούμενων απαιτήσεων.
• Τακτοποίηση κι εκκαθάριση εμμέσων μελών, δικαιοδόχων μελών, εντοπισμός μακροχρονίως ανέργων και έλεγχος συνδεδεμένων μελών ενόψει της τροποποίησης του άρθρου 3 του κανονισμού Υγείας. Κατά τη διαδικασία αυτή, αποστάλθηκαν επιστολές στους ασφαλισμένους προκειμένου να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία του μητρώου. Επίσης, αποστολή σ’ ετήσια βάση επιστολών υπενθύμισης οφειλής εισφορών ασθενείας σε ανέργους ασφαλισμένους.
• Προσδιορισμός επισφαλών απαιτήσεων καταχωρημένων στις οικονομικές καταστάσεις, σε συνεννόηση με τις υπηρεσίες και διαγραφή επισφαλών απαιτήσεων μέχρι και το 1999.
• Πρόσληψη γενικού διευθυντή (12/2010) και μετακίνηση της αναπληρώτριας διευθύντριας ως τομεάρχη στον τομέα υγείας και περίθαλψης (ΤΥΠ) (2/2011).
• Ο ΕΔΟΕΑΠ απέκτησε πιστοποιητικό εφαρμογής συστήματος διαχείρισης, σύμφωνα με τον EN ISO 9001 – 2008, στα εξής πεδία: Προγραμματισμός, Έναρξη και Ωρίμανση Έργων και Υπηρεσιών, Διενέργεια Διαγωνισμών, Παρακολούθηση και Πιστοποίηση Φυσικού Αντικειμένου και Οικονομική Διαχείριση Συγχρηματοδοτούμενων Έργων Προμηθειών και Υπηρεσιών στα πλαίσια του ΕΣΠΑ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ+13
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου