Σελίδες

Ξυπνάτε Έλληνες και δείτε...

Η φωτογραφία μου
1/1/2011 ----- Φίλες και φίλοι γειά σας. Ξεκινάμε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε και εμείς όλους τους Έλληνες πολίτες να δουν μέσα και από το δικό μας Blog με άλλο μάτι (και όχι με τα μάτια των υποτακτικών Μ.Μ.Ε.) όλα αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα μας και τα σχέδια που έχουν οι εντός και εκτός χώρας εχθροί μας… Αυτό το Blog δεν είναι Εθνικιστικό. Είναι απλά Ελληνικό και θέλει να δείξει τα κακώς κείμενα και την προσπάθεια που γίνετε για την εξόντωση της πατρίδας μας… Δεν έχουμε καμιά σχέση με Εθνικιστικές οργανώσεις, Μ.Κ.Ο. και λοιπά συναφή στοιχεία. Εμείς εδώ είμαστε μιά ομάδα οι οποίοι είναι ΑΠΛΑ Έλληνες και Χριστιανοί Ορθόδοξοι και θέλουμε το καλύτερο για τη χώρα μας και τους πολίτες της. Από αυτά που θα δείτε στην πορεία θα καταλάβετε πολλά και ελπίζω να σκεφτείτε λίγο τι και ποιοι είναι αυτοί που μας κυβερνούσαν και μας κυβερνούν εδώ και χρόνια, ποιος ο ρόλος τους και τι πρέπει να κάνουμε εμείς… Ελπίζουμε να μας τιμήσουν ΟΛΟΙ οι Έλληνες με τις αναγνώσεις τους και τα σχόλιά τους. Θα σας παρακαλέσουμε τέλος να διαδώσετε αυτό το χώρο σε όσους περισσότερους Έλληνες μπορείτε για να ενωθούμε ΟΛΟΙ μαζί και να αντιμετωπίσουμε τους Εχθρούς μας…

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Τι πρέπει να ξέρουμε περί Δευτέρας Παρουσίας, Κρίσεως και Αντιχρίστου και ερμηνευτικά στην Αποκάλυψη (Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας)

deytera-paroysia-apokalypsi-omilia«Aenai-EpAnastasi

Τ βδομο ρθρο το Συμβόλου τς πίστεως λέγει :

«Κα
πάλιν ρχόμενον μετ δόξης κρναι ζντας κα νεκρούς, ο τς βασιλείας οκ σται τέλος».

-
ρ. : Τί λέει γία Γραφ γι τν δεύτερη παρουσία το Χριστο;

π. : «Ατς ησος πο ναλήφθηκε π σς στν ορανό, θ ρθει κατ τν διο τρόπο, πως τν εδατε ν νεβαίνει στν οραν» (Πράξ. 1, 11). Ατ επώθηκε στος ποστόλους π δύο γγέλους τν δια στιγμ τς νάληψης το Κυρίου μας.

-
ρ. : Πς μιλάει γία Γραφ γι τν μελλοντικ κρίση το Χριστο;

π.: «ρχεται ρα, πο λοι σοι θ βρίσκονται στ μνημεα θ κούσουν τν φωνή Του κα θ βγον ξω, κενοι μν πο καναν τ καλ θ ναστηθον γι ζωή, κενοι δ πο καναν τ κακ θ ναστηθον γι καταδίκη» (ω. 5, 28.29). Ατ εναι λόγια το διου το Χριστο.

- ρ. : Τί λέει γία Γραφ γι τν Βασιλεία το Χριστο, πο δν πρόκειται ν χει τέλος; («Ο τς Βασιλείας οκ σται τέλος»).

π. : «Ατς ( Χριστς) θ εναι μέγας κα θ νομαστε Υἱὸς το ψίστου κα θ το δώσει Θες τν θρόνο το Δαυδ το πατέρα Του κα θ βασιλεύσει στν οκο το ακβ αώνια κα Βασιλεία Του δν θ χει τέλος» (Λουκ. 1, 32-33). Ατ εναι λόγια το γγέλου Γαβριλ πρς τν Παναγία.

-
ρ. : Θ μοιάζει δεύτερη παρουσία το Χριστο μ τν πρώτη;

π. : χι, θ εναι πολ διαφορετική. Στν πρώτη Του παρουσία Χριστς ρθε κα πέφερε γι μς μ πολλ ταπείνωση, λλ στν δεύτερη παρουσία Του θ ρθει ν μς κρίνει μ λη τν δόξα Του κα μ λους τος γίους γγέλους Του. Βλ. Ματθ. 25, 31 ξ.

-
ρ. : Θ κρίνει λους τος νθρώπους;

π. : Μάλιστα, λους χωρς καμμι ξαίρεση.

-
ρ. : Πς θ τος κρίνει;

π. :  συνείδηση κάθε νθρώπου θ εναι σ' λους φανερή. Κα δν θ ποκαλυφθον μόνο τ ργα πο κάναμε σ' λη μας τν ζωή, λλ κα τ λόγια μας κα ο μυστικς πιθυμίες μας κα ο κρυφς σκέψεις μας. πόστολος λέει : «Θ ρθει Κύριος, ποος, θ φέρει στ φς τ πράγματα πο κρύβονται στ σκοτάδι κα θ φανερώσει τς σκέψεις τν καρδιν. Τότε καθένας θ πάρει τν παινό του π τν Θε» (Α' Κορ. 4, 5).

-
ρ. : Κα θ μς καταδικάσει κόμα κα γι τ λόγια μας κα τς σκέψεις μας;

π. : Χωρς μφιβολία, θ μς καταδικάσει... κτς ν μετανοήσουμε κα τς ξαλείψουμε μ τ ερ Μυστήριο τς ξομολόγησης κα μ τν διόρθωση το τρόπου τς ζως μας. Κύριος μς λέει : «Γι κάθε λόγο νωφελ πο θ πον o νθρωποι, θ δώσουν λόγο τν μέρα τς κρίσης» (Ματθ. 12, 36).

ρ. : Θ γίνει σύντομα δεύτερη παρουσία το Χριστο;

π. : Ατ δν τ γνωρίζουμε. πομένως πρέπει νὰ ζομε τσι, στε ν εμαστε πάντα τοιμοι γι' ατήν. «Δν καθυστερε Κύριος τν κπλήρωση τς πόσχεσής Του, πως νομίζουν μερικοί, λλ μακροθυμε γι μς, πειδ δν θέλει ν χαθον μερικοί, λλ θέλει ν ρθουν λοι σ μετάνοια» (Β' Πέτρ. 3, 9). «γρυπνετε, λοιπόν, γιατ δν ξέρετε οτε τν μέρα, οτε τν ρα κατ τν ποία ρχεται Υἱὸς το νθρώπου» (Ματθ. 25, 13).

-
ρ. : πάρχουν σημεα πο προμηνύουν τν ρχομ τς δεύτερης παρουσίας το Χριστο;

π. :  γία Γραφ μιλάει γι τ σημεα ατά. Θ εναι «ποστασία», τ τι δηλαδ ο νθρωποι θ πομακρύνονται π τν Θεό˙ θ ψυχρανθε γάπη μεταξ τν νθρώπων˙ θ πληθυνθε νομία˙ θ ρθουν πολλς θλίψεις κα συμφορές˙ θ κηρυχθε τ Εγγέλιο σ' λα τ θνη κα θ ρθει ντίχριστος. (Βλ. Ματθ. κεφ. 24. - Λουκ. κεφ. 21. Β' Θεσ. κεφ. 2 κα τ βιβλίο τς ποκάλυψης το ωάννου).

ρ. : Τί λέει τ βιβλίο τς ποκάλυψης το ωάννου;

π. : Λέει ατ πο επαμε παραπάνω : Τ σημεα ποὺ θ προηγηθον τς δεύτερης παρουσίας το Χριστο˙ τν λευση το ντιχρίστου κα τν πόλεμό του κατ τς κκλησίας το Χριστο κα τέλος τν ρχομ το Χριστο, γι ν κατασυντρίψει τν ντίχριστο κα γι ν πάρει τ παιδιά Του στν Βασιλεία Του. Γι τν ντίχριστο βλ. Β' Θεσ. 2, 3 ξ. ποκ. κ. 13.

-
ρ. : Στς μέρες μας βλέπουμε ν πραγματοποιονται πολλ σημεα τς ποκάλυψης˙ τί χετε ν πετε γι' ατό; Πλησιάζει δεύτερη παρουσία;

π. : Κατ πρτο χουμε ν πομε τι δν πρέπει ν εμαστε διάφοροι στ παρατηρούμενα σημεα τν καιρν. Κύριος μς λέει : «ποκριτές, τ πρόσωπο το ορανο ξέρετε ν τ διακρίνετε˙ τ σημεα τν καιρν δν μπορετε ν τ διακρίνετε;» (Ματθ. 16, 3). Τ τι δέ, πραγματικά, βλέπουμε ν κπληρώνονται πολλ σημεα τς ποκάλυψης, ατ πρέπει ν μς μβάλλει σ νησυχία κα ν κάνουμε π τέλους ρχ γι μετάνοια˙ γιατ τ σημεα ατ σκοπ χουν ν μς δηγήσουν σ μετάνοια. Πρέπει μως ν προσέχουμε στν ρμηνεία τς ποκάλυψης.


Θ εναι λάθος ν πομε τι φτασε δεύτερη παρουσία το Χριστο, πειδ βλέπουμε ν κπληρώνονται μερικ προγνωστικά της σημεα, πως τ περιγράφει ποκάλυψη. Τ σημεα ατ σ κάποια νταση κα κταση συμβαίνουν σ κάθε ποχή. Τ βιβλίο τς ποκάλυψης πρέπει ν τ ρμηνεύουμε «κυκλικά».

Δηλαδή : Σ μία ποχ συμβαίνουν τ γεγονότα τς ποκάλυψης κατ να μικρ κύκλο, κατ κάποια νταση. λλ κα σ λλη ποχ θ συμβον τ δια γεγονότα κατ μεγαλύτερο κύκλο, κατ μεγαλύτερη νταση. Κα τελικά, σ μία λλη ποχ θ συμβον τ γεγονότα ατά, τ σημεα ατ τς ποκάλυψης, κατ πολ σχυρ νταση, σ πολ -πολ ερύτερο κύκλο, πότε εμαστε στς παραμονς τς δεύτερης παρουσίας το Χριστο.

Γι παράδειγμα : Γράφει ποκάλυψη, ς σχατολογικ σημεο, τι θ πικραθον τ νερά (8,10-11). Στς μέρες μας μ τ περίφημο γεγονς το Τσερνομπλ εδαμε σ νταση πραγματοποιούμενη τν προφητεία ατή. λλ κα σ πολ προηγούμενα χρόνια εδαν ο νθρωποι κατ μικρότερη μως νταση πραγματοποιούμενη πάλι τν προφητεία ατή. Θ ταν, λοιπόν, πολ λανθασμένο ν λεγαν τότε ο νθρωποι τι ρχεται δεύτερη παρουσία το Χριστο, πειδ συνέβησαν μερικ προγνωστικά της σημεα, πο γράφει ποκάλυψη. Τ δια σημεα πρόκειτο ν συμβον κα ργότερα, πως κα συνέβησαν, γιατ ποκάλυψη ρμηνεύεται «κυκλικά». Εναι μως λήθεια τι στς μέρες μας συμβαίνουν πολλ σημεα, πο γράφει ποκάλυψη, σ μεγαλύτερη νταση π προηγούμενα χρόνια˙ κα ατ δν πρέπει ν μς φήνει διάφορους, λλ πρέπει ν μς ξυπνήσει π τν διαφορία μας κα ν μς παρακινήσει σ μετάνοια.

-
ρ. : Τί εναι ντίχριστος;

π. :  ντίχριστος θ εναι νθρωπος κανονικς γεννημένος π πατέρα κα μητέρα, μέσα στν ποο μως θ μπε διάβολος κα θ τν κάνει ργανό του, τ κατ' ξοχν ργανό του, γι ν πολεμήσει τν κκλησία το Χριστο.

-
ρ. : Γιατί λέγεται «ντίχριστος»;

π. : Λέγεται τσι γιατ εναι ντίθετος το Χριστο, λλ κα γι τν λλο λόγο, γιατί, γι ν παραπλανήσει πολλούς, θ πάρει ξωτερικ τν μορφ το Χριστο. Θ φαίνεται ς καλός, ς ρνίο, ν θ εναι θηρίο στν καρδιά. κοστε τί λέγει γι' ατν σ' να στίχο πόστολος κα εαγγελιστς ωάννης : «Εδα να θηρίο ν νεβαίνει π τν γ˙ εχε δύο κέρατα σν ρνιο, λλ μιλοσε σν δράκος» (ποκ. 13, 11). ξωτερικ ντίχριστος θ προσπαθε ν πάρει τν μορφ ρνίου, γιατ ς ρνίο παριστάνεται Χριστός μας (βλ. ποκ. 14,1). - ντίχριστος, λοιπόν, θ προσπαθε ν μιμηθε ξωτερικ τν Χριστό, γι ν παραπλανήσει πολλούς. Θαύματα κανε Χριστός μας; Θαύματα θ παραχωρηθε ν κάνει κα ντίχριστος (βλ. ποκ. 13, 13-15α). Σημεο χει Χριστός, τν Τίμιο Σταυρό; Σημεο, «χάραγμα», πως λέγεται (ποκ. 13, 17), θ χει κα ντίχριστος.

-
ρ. : Ποιό εναι τ σημεο το ντιχρίστου;

π. : Εναι ριθμς τν γραμμάτων χξς', 666 (βλ. ποκ. 13, 18).

ρ. : Τί σημαίνει τ σημεο ατό, ριθμς ατός; 

π. : Τ τριγράμματο χξς', πο δίνει τν ριθμ 666, χει τ κραα γράμματα χς' πο παριστάνουν τν Χριστό. ντίχριστος ξωτερικ θ προσπαθε ν φαίνεται σν Χριστός, πως επαμε. Στν καρδιά του μως, στν πραγματικότητα, θ εναι ξ, πως δηλώνει τ μεσαο γράμμα το τριγράμματου σημείου του. Τ ξ εναι περίεργο γράμμα, δηλώνει τν διότροπο χαρακτήρα, παριστάνει τ φίδι. τσι θ εναι ντίχριστος : Θ εναι «ξ», παρ τ τι θ φαίνεται «χς'». Θ χει μέσα του τν καταραμένο φι.

-
ρ. : Τί εναι ριθμς 666;

π. : πρχε συνήθεια στος ουδαίους κα στος λληνες να νομα ν τ κφράζουν μ τν ριθμό του. Βρισκόταν δ ριθμς νς νόματος μ τν πρόσθεση τν ριθμν πο ντιπροσωπεύουν τ γράμματα το νόματος. Σχετικ μ τν ντίχριστο ποκάλυψη δν λέει τ νομά του, λλ τν ριθμό του. Εναι δ ριθμς τν γραμμάτων το σημείου του χξς'. Τ χ εναι τ 600. Τ ξ τ 60 κα τ ς' τ 6. λο τ τριγράμματο δίνει τν ριθμ 666. Τν ριθμ ατ διδε τ νομα κάποιου προσώπου, Ρωμαίου ατοκράτορα, διώκτου τς κκλησίας, στ χρόνια πο ωάννης γραφε τν ποκάλυψη. πως λένε ο ρμηνευτές, ωάννης εχε πόψη του τν ατοκράτορα Νέρωνα. κφραση «Καίσαρ Νέρων» γραφόμενη βραϊκ δίνει τν ριθμ 666. πως περιγράφει ωάννης τν ντίχριστο στ κεφ. 13 τς ποκάλυψης, ταιριάζει μ τ πρόσωπο το Νέρωνα. Σ' ατόν, λοιπόν, ωάννης, σ λλο σύγχρονό του πρόσωπο, φαρμόζει τν ριθμ 666, γιατ τ νομά του δινε ατν τν ριθμό. λλ ριθμς ατς ρμόζει κα σ' λους τος προδρόμους το ντιχρίστου, λων τν ποχν, κυρίως δ ρμόζει στν κυρίως ντίχριστο, στν ποο κα φαρμόζονται κριβς λα σα χαρακτηριστικά, λέει γι' ατν ωάννης στν ποκάλυψή Του.
ρ. : Κα λοι ο πρόδρομοι το ντχρίστου, π τν Νέρωνα μέχρι τν κυρίως ντίχριστο, θ χουν τέτοιο νομα, στε ν δίνει τν ριθμ 666;

π. : Ατ κριβς τ ρώτημα μς κάνει ν πομε τι ριθμς 666 κφράζει κάτι βαθύτερο, τν γενικ χαρακτήρα το ντιχρίστου κα δν δίνει πλς τ νομά του˙ πως κα τ τρίγραμμα χξς' κφράζει τν χαρακτήρα το ντιχρίστου. - ριθμς 666 πραγματικ εναι μυστηριώδης ριθμός. ποτελεται π τρία 6˙ τ τετράγωνο το 6 εναι 36˙ ν προσθέσουμε λους τος ριθμος π τ 1 μέχρι τ 36, λαβαίνουμε θροισμα 666. λλος ρμήνευσε τι τ 666 εναι σύμβολο τς οριστίας, το χάους. Εναι κα ατ σύμβολο το ντιχρίστου. 
ρ. : Γεννήθηκε ντίχριστος;

π. : Δν τ ξέρουμε. Μπορε κα ν γεννήθηκε, γιατ κάποτε σφαλς θ γεννηθε. λλ δν πιτρέπεται ν μιλμε μ βεβαιότητα γι τ θέμα ατό, γιατ προγνωστικ σημεα τς δεύτερης παρουσίας το Χριστο, πο παρατηρονται στν ποχή μας, συμβαίνουν σ κάθε ποχή. Εναι μως λήθεια, πως επαμε, τι στν ποχή μας παρατηρονται πι ντονα τ σημεα ατ κα σ μεγαλύτερη κταση. Πάντως, πως μς λέει Κύριός μας, πρέπει ν εμαστε πάντα γρυπνοι, γιατ δν ξέρουμε τν μέρα οτε τν ρα, πο θ ρθει (Ματθ. 25, 13).
ρ. : Τί εναι Βασιλεία το Χριστο, γι τν ποία μιλάει ατ τ βδομο ρθρο το Συμβόλου τς πίστης μας;

π. : Βασιλεία το Χριστο εναι πρτα λος κόσμος˙ δεύτερο, εναι λοι ο πιστο πάνω στν γ κα τρίτο εναι ο σεσωσμένοι στν ορανό. Τ πρτο νομάζεται βασίλειο τς φύσης, τ δεύτερο βασίλειο τς χάρης κα τ τρίτο βασίλειο τς δόξας.
ρ. : Ποιό π τ βασίλεια ατ ννοεται, ταν λέμε στ «Πιστεύω» τι «οκ σται τέλος»;

π. : Τ βασίλειο τς δόξας.

1. Τσέρνομπιλ εναι μι μικρ πόλη τς Οκρανίας τς Ρωσσίας, πο τ τος 1986 γινε κρηξη το πυρηνικο ντιδραστήρα κα μολύνθηκαν τ νερ το ποταμο Δνείπερου, πο περιβρέχει τ Τσέρνομπιλ˙ κα λαμπαδιασμένος θερμοπυρηνικς ντιδραστήρας ς «στρ μέγας καιόμενος ς λαμπς» (ποκ. 8,10) βυθίστηκε στ σπλάγχνα τς γς γι ν μολύνει τς πόγειες δροδεξαμενς κα τς θάλασσες, στς πολες κβάλλουν λα ατ τ νερά. «Τίς οτος ( ντίχριστος) στιν; ρα Σατανς; Οδαμς˙ λλ' νθρωπός τις πσαν ατο δεχόμενος τν νέργειαν» (Χρυσόστομος). (agiazoni.gr)

Ερμηνευτικά στην Αποκάλυψη,

μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία

deytera-paroysia-apokalypsi-omilia«Aenai-EpAnastasi

Εικ.: Ο άγιος Ιωάννης, εξόριστος στην Πάτμο, βλέπει το όραμα της Αποκάλυψης και την υπαγορεύει στο μαθητή του, τον άγιο Πρόχωρο, ο οποίος καταγράφει.

Το κείμενο της Αποκάλυψης, μαζί με την υπόλοιπη Καινή Διαθήκη (συνιστώ προπαντός τα ευαγγέλια και τις Πράξεις των Αποστόλων), θα το βρείτε εδώ εδώ.

Σε νεοελληνική μετάφραση εδώ.
Άρθρα για την Αγία Γραφή γενικώς - για διάφορα θέματα - εδώ.

Ερμηνευτικές προσεγγίσεις για την Αποκάλυψη, εδώ.

Η ιστοσελίδα της Μητρόπολης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως.

Βιογραφικό του π. Ιερεμία.

Ιερά Μονή αγίου Ιωάννου Θεολόγου (συγγραφέα της Αποκάλυψης) Πάτμου. 

Ο άγιος Γέροντας της Πάτμου Αμφιλόχιος(πηγή εδώ

Ακούστε μια εκπληκτική ερμηνεία για την Αποκάλυψη, 
του Μητροπολίτη Ιερεμία Φούντα 







Related Posts :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου